fredag 24 maj 2013

Apple Store, Central Park, AMNH, Hayden Planetarium, och The Lion King på Broadway

I morse tog vi taxin till den kända Applebutiken på Fifth Avenue, som har formen av en enorm glaskub. Personalen var mycket vänlig och jag passade på att köpa en ny dator och en padda.

Därifrån gick vi igenom Central Park, den största parken i New York, där vi gick runt och njöt av naturen. Efter en tid i parken började det regna, så vi skyndade oss till vårt nästa mål; American Museum of Natural History. Här spelades filmen Night at the Museum in, och det vi såg var väldigt likt filmen.

I museet besökte vi bland annat Hayden Planetarium och en ovärderlig mineralutställning. Vi tog även på den största meteorit i världen som visas för allmänheten (34 ton).

Senare tog vi en taxi tillbaka till hotellet för att äta middag på en fin restaurang och därefter gå på Broadway för att se på den världskända musikalen The Lion King. Showen överträffade alla våra förväntningar och var helt otroligt spektakulär! När den var slut begav vi oss ut på Times Square, innan vi gick tillbaka till hotellet.

/Måns
Morgonvyn utanför vårt fönster på hotellet.
*The* Apple Store på Fifth Avenue.
Måns köper den bästa av de bästa av de bästa datorerna.
Andreas på en bro i Central Park.
Fyra prima exemplar ur primatfamiljen. Kan ni se hur många olika arter det är?
Världens tredje största meteorit, samt den största som visas för allmänheten (38 ton).
Modell över Meteor Crater i Arizona. Déjà vu!
Uppklädda innan showen på Broadway. The Lion King väntar oss!
Kring midnatt på Times Square. Ljust som på dagen!