tisdag 23 juli 2013

Snart dags för avfärd!


Om några timmar är det äntligen dags att påbörja resan till LIYSF, London International Youth Science Forum! Tiden har gått väldigt fort sedan prisceremonin i Stockholm då jag fick reda på att jag var en av pristagarna till detta två veckor långa vetenskapsforum för ungdomar från världens alla hörn.

Men vem är det nu som skriver detta då?
Jo, jag heter Josefin och är en 19-årig tjej ifrån västkusten. I början av året deltog jag i Utställningen med mitt projektarbete som handlar om kemi och lärande. Det var fantastiskt roligt att delta i Utställningen och jag fick många nya vänner och erfarenheter.Och imorgon är det då dags att påbörja ett nytt äventyr som säkert kommer föra med sig nya kunskaper om allt ifrån andra länders kulturer till framstående och revolutionerande forskning!

Under min tid i London ska jag försöka skriva ganska ofta, men vi har ett fullspäckat schema under de två veckor som forumet pågår.

Vi hörs!
Josefin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar