torsdag 22 september 2016

Hej!

Det med stor glädje jag tänker tillbaka på helgen som varit och även med en dos ledsamhet med tanke på hur snabbt EUCYS sprang förbi.

Sista dagen på EUCYS var det dags att göra sig i ordning för prisceremonin. Tyvärr blev det inget pris till Sverige och givetvis är vi alla en gnutta besvikna, men att bara ha fått vara en del av tävlingen är ett pris i sig. Den resterande dagen bestod av 6 timmars turistande i Bryssel samt middag och hejdå-fest på kvällen. Vi passade såklart på att både äta våfflor och köpa choklad på vår upptäcktsfärd genom Bryssel.

EUCYS 2016 var en helt fantastisk upplevelse. Att få representera Sverige med ett eget projekt som man brinner för var en obeskrivlig känsla. Det allra bästa med resan var att få träffa människor från hela världen och få ta del av deras spännande och avancerade projekt. Jag har nu vänner för livet från länder runt om i världen som jag med säkerhet kommer att träffa igen. Jag kan inte göra annat än att säga TACK, till alla som gjorde denna resa möjlig. Unga Forskare och vår utmärkta reseledare Karl Larsson, EUCYS-anordnarna, Maja Neiman på SciLifeLab, Leena Arvanitis och Annika Norin på Blackebergs Gymnasium samt familj och vänner. Ett extra stort tack till Niklas och Veronica som jag haft otroligt roligt med sedan projektets start.

Ha det bäst, Emil Belfrage
Bilden är lånade från EUCYS 2016 pressbilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar